¤ Vejledning - refleksioner før og efter



VEJLEDNING  v. DORTE 



Vejledning d. 08.02.2016

Vejledning 9/2-2016
Inden vejledning:
Skal gennemgås idag:
-Hypoteser
-Flyt vejledning 18-03 -> 15/3
Vejledning d. 15.03.2016
Vejledning d. 01.04.2016
-Vejledning fra d. 10.03 skal indskrives af Line
-Link til webblog skal afleveres d. 15.04 på wiseflow.
Vi har i gruppen i dag, snakket vores samarbejds - og forventnings aftale lidt igennem.
Målet for os alle sammen, er ens. Vi er ambitiøse og vil gerne klare eksamen godt, derfor er det den retning vi bevæger os i, sørger for at møde forbedret og have et åbent samarbejde. Se evt. under punkt: Samarbejds - og forventnings aftale på bloggen.
Vi snakkede desuden om tidligere konflikter hos de gruppen vi før har været en del af, og hvordan vi kunne forhindre lignende.
Undertegnede (Line) nævnte desuden sygdom, som jeg ikke mener vil have indflydelse på mit arbejde sammen med gruppen, men derfor kan det være rart for gruppens andre medlemmer at have kendskab til dette, hvis så frem i fald det får betydning.
Elisabeth nævnte at hun fra en tidligere gruppe havde oplevet en tendens til en hård tilgang til gruppens medlemmer, og en hård tone. Dette reflekterede vi over, og lavede dermed et punkt i aftalen som omhandler respekt for hinanden og at alle har retten til at blive hørt. Derefter snakkede vi om hvordan man skulle reagerer i gruppen hvis man følte sig trådt på, tilsidesat, overhørt m.m. og blev enige om at vi i gruppen konfronterer hinanden, og hvis dette ikke virker efter hensigten, så tager vi kontakten videre til studievejleder.

Vi snakkede ikke konkret om vejledningen d. 09.02, udover at vi har en forventning om at få afklaret hvordan vi udnytter dagbogen på bloggen så godt så muligt.
skrevet af Line 221604

Skrevet af Elisabeth Therkelsen 9/2-2016

I gruppen var vi en smule forvirrede omkring hvad der skal være på bloggen og hvad der er relevant. 

Vi blev enige om at:
-       Bruge bloggen til at evaluere og strukturere arbejdet
-       Det er vigtigt at have den kroniske patient fra vores case i centrum
-       Personer kan godt være med på skype, hvis de af forskellige grunde ikke kan møde op
-       Der skal være eventuelle rygepauser, så der bliver taget hensyn til alle
-       Forberedelse til timerne varierer meget af hvor meget der er at læse til næste dag/hele ugen. 
-       Arbejde målrettet når vi mødes og evt. bruge de første 10 min. på at diskutere privatlivet. 
-       Skrive omkring teoretikere på bloggen + koble disse teoretikere til praksis i forbindelse med vores case. Det teoretiske skal skrives under fx Tema 1 à Sociologi i morgen d. 10/2-2016
-       Vi tager forskellige dage hvor vi skriver indlæg til bloggen. 1. Line, 2. Elisabeth, 3. Anne Mette, 4. Mette og 5. Iris. På studiedage hvor vi ikke mødes, så skrives der ikke indlæg.
-       Den person, som skriver den pågældende dag kan ”indkalde” til fællesrefleksion efter undervisningen ved behov. 
-       ligger fokus på demokratiet og vil bruge konfliktløsnings redskaber i situationer, hvor det eskalerer og bliver personligt.  
-       Dorte ikke vil gå ind og skrive på bloggen, da hun kun vil kommentere på det overfor os. 
-       Til næste møde skal vi tænke over: Hvad har vi lavet siden sidst? Hvordan går det med refleksioner? Hvordan går det med gruppen?
-        

Hvilke forventninger har vi til Dorte?

-       Dorte fortæller at modul 7 bruger også bloggen, så derfor forestiller vi os at der er hjælp at hente ved hende, da hun også underviser på modul 7 og på den måde har erfaring med bloggen.. 
-       Vi kan skrive til Dorte, hvis vi har brug for hjælp fx med litteratur
-       Dorte kigger på bloggen dagen før – ikke samme dag. 
-       Dorte forholder sig kritisk til bloggen


Dagbog:
I morgen skal Anne Mette skrive i faget sociologi.
Alle i gruppen har tænkt over en problemstilling i fht. det tværfaglige indhold i casen. 
Vi snakker efter dagen omkring Anne Mettes noter.
Vi aftalte med Dorte at casen skal være skrevet mere som en sammenhængende historie og det vil Line ordne i dag d. 9/2-2016. 


Næste møde er: 24/2 12.45 – 14.20

Skrevet af: Elisabeth Therkelsen. 9/2-2016



Vejledning d. 24.02.2016
Skrevet af Anne Mette Friis Vestbjerg


-Stikprøve
   Evt, udvide populationen til resten af Campus, fx rygerskuerne, lærer, osv.
   Evt lave spørgsmål om til, enig eller uenig / ja eller nej.
   Ca. 30 personer skal være med i undersøgelsen.
   Skal lanceres og indsamles inden næste uge er omme.
   
-Blog -> Mening, ændringer, tilføjelser
   Koble casen mere på refleksioner fra timer, få flere praksis beskrivelser på og gå dybere.
   Vær kritisk over hvad der lægges ind. Kan det bruges eller ej.

   Vi har snakket om vores hypotese og den er godkendt.
      

Vejledning v. Dorte d. 10-03-2016 Skrevet af Line Ibsgaard Rasmussen
Gruppen og vejleder har idag snakket om gruppen som helhed, gruppekonflikter, diskussioner, gruppens arbejdsformer og hvordan vi evt. kan optimerer vores arbejde, da der var en del frustrationer omkring for lille arbejdsindsats. Vedtaget ved demokratisk valg at vi prøver at have ordstyre i gruppen starter fredag d. 11/03 Den person der skriver dagbogen er ordstyrer Den person der skal skrive dagbogen dagen efter, skriver for gruppen i gruppearbejde
Der aftales at vi arbejder individuelt med enkelte opgaver – og samler op fælles Samle op på tema 1 – med eksamenskriterierne for øje evt. tirsdag??? Fastlagt studieaktivitet kriterier – kig og tjek – Dorte mangler kobling og tværproffessionel Kig bagud og få lavet kobling til case – evt. tirsdag??? Kl. 9.00 Elisabeth skriver i morgen Tværprofessionelle samarbejdspartnere, skriv det ind tirsdag. Diskuter vores faglighed, ansvarsområde – tirsdag


Vejledning mandag d. 14.03.2016 kl 13:30


Næste vejledning d. 04.03.2016


Der har ikke været så meget gruppe arbejde siden sidst, så vi fortsætter med aftalerne fra sidste gang, sammen med de nye punkter og tager det til næste vejledning. 
-Uddyb Kari Martinsens teori under tema 1 sygeplejefaget.
-Under metoder, skal kritik, otiopi og virkeligheds fasen fra tværfagligt samarbejde ligges ind. 

ny vejleding d. 01.04.2016 kl 10:15-11:00
& d. 07.04.2016 kl 12:30-13:15

Skrevet af Anne Mette Friis Vestbjerg


Vejledning d. 01.04.2016

- OBS: Der skal ligges vejledning ind fra d. 10 marts
-De forskellige temaer til eksamen, er noget vi skal til at tænke over. Vi skal gøre bloggen mere specifik i forhold til de forskellige temaer vi vælger og hvilket der er vigtigt i forhold til casen.
-Vi skal mødes i studiegruppen og gennemgå eksamens forløbet.
-Lav flere "hv" spørgsmål ved temaer i forhold til casen. Hvad er det største problem, hvad kan det bruges til, hvordan vil du bruge den i forhold til Gurli, osv osv..
-Gå ind og besvare fix punkt spørgsmålene fra 31.03 sociologi
-Relatere mere til casen, så der bliver lagt op til eksamen.
-Færdiglav spørgeskema



Næste vejledning Torsdag d. 07.04.2016

Vejledning d. 07.04.2016
Siden sidst:
- Vi har færdiggjort vores spørgeskemaundersøgelse og besvaret fix punkterne. Vi har også hver især fået skrevet lidt information om os selv under fanen samarbejds- og forventningsaftale

Denne vejledning:
- Vi aftalte at tage en kort vejledning i dag, så vi kan få en i næste uge også.
- Vi gennemgik vores spørgeskemaundersøgelse, så vi fik det sidste på plads.
- Vi skal til næste gang have udvalgt emner
- Ligge vores mindmap og plancér fra det tværprofessionelle forløb ind på bloggen
- Igen "hv" spørgsmål: Hvad kendetegner en kronisk patient? Hvilken betydning har det når patienten møder sundhedsvæsnet. Hvordan organiseres ydelserne for den kroniske patient?
- På tirsdag skal vi lave mindmap over de forskellige fag og temaer, så det er klar til vejledning. Vi skal også gennemgå kriterierne for prøven
- Evt. tilføje mere til casen

Næste gang: 
Hvordan fungerer oplæggene?
Dorte har læst vores opgave igennem
Læse bloggen
Casen og hvilke problemstillinger

Vi mødes igen til vejledning 12.04.2016 kl. 13.00


Vejledning d. 12.02.2016


evt oplæg:
1. Hvad er en kronisk sygdom: (patogenese, 8 folkesygdomme, ICD- nr, risikofaktorer, KRAM(S), sundhedsfremme og forebyggelse, Aaron Antonowsky (2x flodmetafor))

2. Sociologi i forhold til kronisk sygdom: (socialulighed og netværk, stigma(Goffman), piere b, macro- meso- og micro, Etik)

3. Determinanter i forhold til kronisk patient: (disease, illness, sickness. Talcott Parsons 4 centrale forudsætninger, sygdomsopfattelse, magt former(magt, afmagt, modmagt), tværfagligt, sociale inovarsioner (sundby), frivillige)

4. Behandlings sammenhæng i forhold til den kroniske pt: (Patient forløb, sundheds informatik, antonowsky, patient kuffert(telemedicin, pervasive health care), Levinas)

5. Behandlings sammenhæng i forhold til organisation og ledelse: (Jura, sygeplejerskens virksomheds område, delegering, MTV, LEON, Madeleine Leininger, konsulationsmodellerne)



Spørgeskema:
- vudering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar